Skip to content

APIE KROVININIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ UŽMOKESTĮ NORVEGIJOJE

Savo didžiai nuostabai ne pirmą kartą susiduriu su tuo, kad norvegų internetinis laikraštis FriFagbevegelse, anot savęs kovojantis už geresnes, teisingesnes darbo sąlygas, platina netikslią informaciją apie užsienio transporto įmonių prievoles bei krovininių transporto priemonių vairuotojų darbo sąlygas Norvegijoje https://frifagbevegelse.no/foreign-workers/uzsienio-vairuotojai-kurie-vykdo-kabotaza-norvegijoje-turi-gauti-toki-pat-uzmokesti-kaip-ir-norvegai-bet-jie-dazniausiai-to-nezino-6.539.819248.fe77ebe82f?fbclid=IwAR0JeU7PETI-39gi9XmDj1gBPj8X074W3-0TRUq4I4MOuU47yambtCkyv-A

Savo 2021 m. rugsėjo 28 d. straipsnyje FriFagbevegelse atstovaujantis Stein Inge Stølen rašo, kad užsienio vairuotojai, vykdantys vidinius pervežimus Norvegijoje, turi teisę gauti „tokį pat užmokestį“, kokį gauna ir norvegai. Netgi teigiama, kad „gabenant krovinius Norvegijoje, algą galima pasididinti kelis kartus“.

Tokia informacija yra KLAIDINANTI, o ir straipsnyje iš esmės nepaaiškinamos tam tikros įdomios detalės, apie kurias yra, regis, sąmoningai nutylima. Ne kartą p. Stølenui buvo bandoma paaiškinti, jog Norvegijos įstatymineje bazėje, kas liečia krovininių transporto priemonių vairuotojų teises, esti didžiulių spragų. P. Stølen ne kartą skatintas rašyti apie tai, tačiau, kaip visada – be rezultato.

Taip, Norvegijoje krovininių transporto priemonių vairuotojams yra numatytas minimalus atlygis, tačiau pabrėžiu-už darbo laiką, o krovinių transporto priemonių vairuotojų darbo laiko sąvoka traktuojama, kaip ir visoje Europoje, tai yra vadovaujantis krovininių transporto priemonių vairuotojų darbo laiko direktyvos nuostatomis. Atlygis priklauso už „darbo laiką“. Pauzės (tachografų simbolis „lova“ arba „kėdė“) bei taip vadinami „pasyvūs laikai“ (tachografų simbolis „perbrauktas kvadratėlis“) nėra „darbo laikas“ ir už šiuos periodus nei norvegų, nei užsienio vairuotojai, vykdantys vidinius pervežimus Norvegijoje, NEGALI REIKALAUTI gauti jokio užmokesčio (nebent tokia teisė būtų numatyta darbo sutartyje).

Negana to, FriFagbevegelse rašo, kad „darbdaviui lengva manipuliuoti dokumentais.“ Tai yra iš esmės NETEISINGA. Susidaro ispūdis, kad šios srities darbo specifika FriFagbevegelse atstovams visiškai nesuprantama, o svarbiausia – nežinomas tas faktas, kad krovininių vairuotojų darbo laikas registruojamas tachografuose, kad registracijas atlieka patys vairuotojai (darbdaviui nedalyvaujant) ir kad šiais duomenimis praktikoje beveik neįmanoma manipuliuoti. Regis, nežinomas ir tas faktas, kad krovininių transporto priemonių vairuotojų darbo laikas skaičiuotinas tachografinių duomenų pagrindu. Galiausiai nepaminėta gan svarbi detalė: už teisingą darbo laiko registraciją atsakomybę neša patys vairuotojai, t.y. profesionalaus vairuotojo kvalifikaciją turintys asmenys.

Informaciją paruošė advokatė Sandra Latotinaitė

Atsakomybės ribojimas

Šio pranešimo turinys yra išimtinai informacinio pobūdžio ir teisiniu požiūriu nėra išsamus. Jis taip pat neturėtų būti laikomas alternatyva individualiai teisinei konsultacijai, o jame pateikiama informacija neturėtų būti laikoma patarimu, rekomendacija ar kitokio pobūdžio paskatinimu atlikti konkrečius veiksmus.

Intelektinė nuosavybė

Šio pranešimo autorių teisės priklauso advokatei Sandrai Latotinaitei. Šios teisės yra saugomos įstatymų. Draudžiama bet kokiu būdu atgaminti, viešai skelbti ar kitaip platinti šio pranešimo turinį ar jo dalį tiek komerciniais, tiek nekomerciniais tikslams be išankstinio rašytinio advokatės Sandros Latotinaitės leidimo.